TÜRK MUTFAĞININ GELENEKSEL LEZZETİ ‘SİMİT’
AMERİKA YOLCULUĞUNA YEMEKHANE İLE BAŞLIYOR!
‘YEMEKHANE’ TÜRKİYE’DEN ABD’YE
SİMİT USTASI GÖTÜRECEK
ABD’NİN 4 BİR YANINDA ‘SİMİT’ SATACAK
Türk mutfağının geleneksel lezzeti simit Amerika yolculuğuna, Türkiye’nin dört bir yanında kurumsal kafeterya zinciri ve catering hizmeti veren ‘Yemekhane’ ile başladı. İki ortak girişimci Burak Atay ve Bora Pekşen’in 2008’de kurduğu ve Türkiye’de hızla büyüdüğü Yemekhane, Simit&Smith markası ile ilk satış noktasını New York’ta açtı. Şirketin kurucularından Burak Atay, ABD’ye simit corner’ları açma hayalini ABD’de eğitim görürken kurduğunu belirtirken, “Simit&Smith markası ile New York’ta 2013 yılı boyunca 4 ilave mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Üretimi de Türkiye’den çalışma izni alarak götürdüğümüz konusunda tecrübeli ustalar ile yerinde gerçekleştireceğiz. Türk kültürünün önemli bir parçası olan simidi ABD ile tanıştıracağımız için heyecanlıyız” dedi.
2008 yılında yiyecek – içecek sektörüne yeni bir soluk getirmek amacıyla kurulan ve bugün bini aşkın çalışanı ile Türkiye’nin dört bir yanında kurumsal kafeterya zincirleri ve catering hizmeti veren Yemekhane şirketi başarılarını dünyaya taşımaya hazırlanıyor. İki ortak girişimci Burak Atay ve Bora Pekşen’in kurduğu Yemekhane, Türk mutfak kültürünün önemli bir parçası olan simidi, Simit&Smith markası ile ABD’de açacakları simit köşelerinde satacak.
İlk satış noktası New York’ta!
ABD’de simit satarak yiyecek sektörüne farklı bir giriş yapmayı ABD’de öğrenim gördüğü süre boyunca düşündüğünü ve bu konu üzerine planlar yaptığını belirterek Smit&Smith’in kurucularından Burak Atay, ilk satış noktalarını New Jersey ve New York’ta eş zamanlı açtıklarını belirtirken şunları söyledi: “Simit günün her öğününde yemeğimize eşlik edebilen Türk kültürün önemli bir yiyeceği. Bildiğiniz gibi New York çok kozmopolit bir şehir. Ben New York’u çok sık ziyaret ediyorum. Bu girişimi birlikte yürüttüğüm arkadaşım Bora Pekşen’le burada ciddi bir iş çevremiz var. New York bizim için önemli bir adım olacak. Önce Manhattan’da daha sonra Amerika’nın tüm büyük şehirlerine yayılmayı hedefliyoruz. Bize sıkça aynı lezzeti yakalayıp yakalayamayacağımız soruluyor. Üretimi de Türkiye’den çalışma izni alarak götürdüğümüz konusunda tecrübeli ustalar ile yerinde gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla tam anlamıyla bu lezzeti dünyaya taşımaya hazırız. New York ve New Jersey den sonra rotamızda Chicago, Los Angeles, Miami, Phidelphia, Washington D.C., Boston, ve daha sonra Kanada'da Toronto ve Montreal var. 2013 yılı başında New York’ta şu anda inşaat halinde olan iki dükkânımız daha faaliyete geçiyor olacak.”
“Amerika’nın her köşesi ile bu lezzeti buluşturmayı hedefliyoruz”
Geleneksel lezzetleri yurtdışına taşımanın önemli bir cesaret gerektirdiğini vurgulayan Simit & Smith’in kurucularından Bora Pekşen ise, Türk simidini dünyaya tanıtmayı ve dünyanın her köşesinden insanı bu lezzetle buluşturmayı çok önemsediklerini anlattı. 2008’de kurdukları Yemekhane şirketinin kendileri için önemli bir girişimcilik okulu olduğunu belirten Bora Pekşen sözlerini şöyle sürdürdü: “Yemekhane İstanbul’da özellikle ofislerin bulunduğu bölgelerde sıcak satış noktaları ile büyüyor. Bunun yanı sıra Türkiye’nin önde gelen kurumsal firma ve kuruluşlarına yiyecek hizmeti sağlıyoruz. Davet ve organizasyonlarda pazar payımız her geçen gün yükseliyor. T.C. Başbakanlıgi başta olmak üzere kamu sektörüne, ayrıca yerli ve yabancı kurumların düzenlediği toplantı, kongre ve fuarlara en yüksek çaba ve özen ile catering hizmeti sunuyoruz. 2008 yılından bugüne Yemekhane Türkiye’de gıda sektöründe çok önemli bir başarı öyküsüne dönüştü. Bu başarı hikayesinin ABD’de Simit&Smith markamız ile devam etmesi için elimizden gelen çabayı göstereceğiz” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder