Türkiye’de, bilgisayar oyunları pazarı her yıl %20
büyüyor ve pazarın büyüklüğü bu yıl 650 milyon doları geçecek… Başta Avrupa ve
Uzak Doğu’dan olmak üzere bilgisayar oyunları hazırlayan şirketler, rotayı
Türkiye pazarına çevirdi…
Türkiye’de 4 kişiden 2’si “bilgisayar
oyunu” oynayarak,
pazarı her yıl %20 büyütüyor
Türkiye’de bilgisayar
oyunları pazarı, her yıl ortalama %20 büyüyor. Geçtiğimiz yıl 550 milyon dolar
ciroya ulaşan bilgisayar oyunları pazarının, bu yıl da %20’nin üzerinde
büyüyerek 650 milyon doları geçmesi hedefleniyor
.
32 milyona yakın internet
kullanıcısının olduğu ülkemizde, 22 milyona yakın kişi facebook’taki oyunlar
başta olmak üzere çeşitli bilgisayar oyunlarını oynuyor. Buna göre, ortalama her
4 kişiden 2’sinin bilgisayarda ‘dijital oyunlar’ oynadığı ifade ediliyor.
Türkiye’deki pazarın, Avrupa ve Amerika’nın üzerinde gerçekleşen büyüme oranı
nedeniyle, bilgisayar oyunları hazırlayan global şirketler, rotasını Türkiye’ye
çevirdi.
Bilgisayar oyunlarında
ağırlığı ‘online oyun’ pazarının oluşturduğunu kaydeden Point Hotel Barbaros’un
bünyesindeki The Game for Big Kids İşletmecisi Faruk Akıncı, “Ülkemizdeki oyun
pazarı, yıllık yaklaşık %20 civarında büyümektedir. Bu, Avrupa ve Amerika’nın
büyüme hızını geçmiş olduğumuz anlamına geliyor. Türkiye pazarını değerlendiren
Amerikan firması Riot Games ile Alman firması Crytek, geçtiğimiz aylarda
ülkemiz pazarına girdi. Riot Games alanında dünya lideridir ve dünyada 68
milyon kullanıcıya sahiptir. Patronları Türk olan Crytek firması ise, 2 yıl
içinde 30 milyon Euro yatırım ile yeni oyunlar hazırlayıp, mevcut pazarlarının
yanı sıra Ortadoğu pazarına açılmayı da planlamaktadır” dedi.
Dünya genelinde oyun
pazarının 68 milyar dolar ciroya ulaştığını anlatan Faruk Akıncı, içinde
bulunduğumuz dijital çağda, akıllı cep telefonu, bilgisayar vs
yaygınlaşmasıyla, online oyunlara ilginin artmasının yanı sıra, oyunların,
‘eğlenirken öğretme’ etkisinin de gelecek yıllarda eğitim sektöründe ve iş
hayatında daha yoğun kullanılmaya başlayacağını söyledi.
Eğlenirken öğrenme dönemi başlıyor
Geçtiğimiz yıl Obama
Hükümeti’nin öğrencilerin başarı ortalamasının ve okula devam oranlarının düşük
olduğu birkaç pilot bölgede uyguladığı çalışmaya değinen Faruk Akıncı, şunları
söyledi:
“Amerika’da, devamlılığı ve
başarı ortalaması düşük birkaç okulda, öğrencilere, ‘eğlenerek öğrenme’ metodu
uygulanmıştır. Alınan neticede, okula devam oranı %71, başarı ortalaması ise
%92 yükselmiştir. Bu rakamda, eğlenirken öğrenme metodunun, gelecekte daha
yoğun olarak, yaşamın birçok alanında uygulanacağını göstermektedir. Örneğin,
çocukların, insan vücudunu yazılı metinden öğrenmenin yanı sıra; bir oyun ile
insan vücudunda gezinip, ‘vücuda neler zararlı, düşman virüsler ile nasıl mücadele
edilmeli’ gibi konuları oyun içinde deneyimleyerek öğrenmeleri, bilginin
pekişmesini hızlandıracaktır” diye konuştu.
Yabancılar, dünyanın ilk ve tek özel dijital eğlence
salonu The Game’i incelemeye aldı
Point Hotel Barbaros’un
bünyesinde bulunan, büyükler için dünyanın ilk ve tek özel oyun salonu olan The Game
for Big Kids, hayata geçirdiği iş modeliyle, Avrupalı ve Amerikalı
işadamlarının dikkatini çekti ve yabancı yatırımcılar bir yandan The Game’de
yapılan çalışmayı incelemeye alırken, diğer yandan franchising olanaklarını
değerlendirmek istediklerini belirttiler.
.
The Game’in 365 gün, 24 saat eğlenirken öğreten bir
konsept olduğunu ifade eden Faruk Akıncı, yoğun olarak şirket toplantıları,
ürün lansmanları, motivasyon etkinlikleri yaptıklarını ve hemen hemen boş geçen
bir günün olmadığını belirtti.
Üyelere yönelik tematik organizasyonlar yaptıklarını
anlatan Faruk Akıncı, korku temalı Zombies’ Night Out partisi, orta çağ temalı
Medieval Cosplay partisi gibi etkinliklere, önümüzdeki günlerde en yakın olarak
Nisan ayındaki Star Wars partisinin yapılacağını kaydetti.
Faruk Akıncı, önümüzdeki günlerde, işitme engelliler
grubu için sosyal sorumluluk projesi kapsamında bir etkinlik düzenleyeceklerini de sözlerine ekledi.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder