UNİVERSAL&PARTNERS
GROUP İLE DÜMADER (DÜNYA MARKALAR DERNEĞİ) ARASINDA, YURT DIŞINDA TÜRKİYE’Yİ
TEMSİL ETMEYE ADAY FİRMALARIN DÜNYADAKİ DEVLET DESTEKLİ TEK MARKALAŞMA PROGRAMI
OLAN TURQUALITY PROGRAMINDAN YARARLANABİLMELERİ İÇİN, İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ
İMZALANDI.
Türk markalarının desteklenerek “Türk Malı” imajının ve Türkiye’nin
itibarının güçlendirilmesini hedefleyen, 2006/4 sayılı “Türk Ürünlerinin
Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY®’nin
Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” çerçevesinde Marka/TURQUALITY®, ülkemizin
rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün
gruplarına sahip firmalarımızın, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından
satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel
bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlayarak uluslararası
pazarlarda kendi markaları ile global bir oyuncu olabilmeleri ve söz konusu
markalar aracılığı ile olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve
yerleştirilmesi amacı ile oluşturulmuş devlet destekli ilk ve tek markalaşma
programıdır.
TURQUALITY® Programının odağında, klasik ihracat desteklerinden farklı
olarak salt ihracatı artırmak yerine firmaların markalaşma hedeflerine katkıda
bulunmak yer alıyor.
Küreselleşmenin beraberinde getirdiği rekabetçi ortam ile rekabetin ülkelerin
kalkınmalarında kilit rol oynamaya başlaması yeni bir ekonomik düzeni ortaya
çıkarmıştır. İşte günümüzde bu yeni ekonomik düzen içinde gittikçe ağırlaşan
rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, uluslararası arenada yer almak
isteyen firmaları daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına
gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor. Böyle bir ortamda, Türkiye’nin
rekabet edebilme yeteneğini arttırabilmesi için, yeni bir vizyon programına
ihtiyaç duyulmuş ve “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” vizyonu ile TURQUALITY
programı hayata geçirilmiştir. TURQUALITY, firmaları kurumsal, finansal ve
operasyonel anlamda destekleyen bir markalaşma destek platformu olarak
konumlandırılmasının ötesinde bir vizyon programıdır. TURQUALITY, Türk
markalarını global ölçekte geliştirerek, 2023 Hedefleri doğrultusunda ülkemizin
ihracatını arttırarak “Türk Malı” imajını ve Türkiye’nin itibarını güçlendirmeyi
misyon edinmiştir. TURQUALITY programının amacı, şirketlerin tüm süreçlerindeki
verimliliğini arttırarak onlara ulusal ve uluslararası rekabet avantajı
oluşturmaktır.
Bu kapsamda, Universal&Partners Group ile halihazırda Başkanlığını
yürütmekte olan Umut ÇINAR tarafından 2011 yılında Ankara'da kurulan DÜMADER (Dünya
Markalar Derneği) arasında imzalanan iş
birliği protokolü ile, uluslararası arenada yer almak isteyen firmalara TURQUALITY
konuları kapsamında verilecek hizmetler ile, firmaların kurumsal alt yapılarını
güçlendirerek tüm süreçlerinde verimliliklerinin arttırılması ve firmaların
belirlenen performans unsurlarında yetkinliklerini arttırarak kabul edilebilir
düzeye getirilmesi, dolayısı ile yapılan bu spesifik iyileştirmeler ile
birlikte çok önemli rekabet avantajları elde etmelerinin sağlanması
hedeflenmiştir.
Firmaların TURQUALITY kapsamında yararlanabilecekleri destekler
aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Destek Türü
|
2018 Destek
Limiti
(TEFE+Yİ-ÜFE) / 2 |
Süre / Adet
|
Patent, faydalı
model ve endüstriyel tasarım tescilimarka tescil/yenileme/koruma
|
Limitsiz
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Tanıtım
harcamaları
|
Limitsiz
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Mağaza kira
|
Limitsiz (Aynı
anda azami 50 mağaza için)
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Mağaza temel
kurulum/dekorasyon/konsept mimari giderleri
|
909.560 TL /
(Kira Desteği Alan Mağazalar)
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Ofis, depo,
showroom, satış sonrası servis, reyon/raf/dekorasyonlu köşe kira
|
Limitsiz
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Ofis, depo,
showroom, satış sonrası servis, reyon/raf/dekorasyonlu köşe temel
kurulum/dekorasyon/konsept mimari giderleri
|
909.560 TL
/ birim
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Pazara giriş
belgeleri, sertifikasyon, ruhsatlandırma, test/klinik test
|
2.273.900 TL /
yıl
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Franchise
dekorasyon/kurulum/konsept mimari giderleri
|
454.780 TL /
mağaza (Azami 100 mağaza için)
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Franchise kira
|
909.560 TL / Yıl
/ Mağaza (Azami 100 mağaza için)
|
Aynı mağaza için
azami 2 yıl (Hedef pazar bazlı) Hedef pazar başına 5 yıl
|
Kurumsal altyapı
oluşturmaya yönelik danışmanlıklar (EK13A)
|
2.273.900 TL /
Yıl
|
İlk 5 yıl
|
Münhasıran Hedef
Pazarlara Yönelik Danışmanlıklar (EK13B)
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
|
İstihdam
|
Limitsiz (Aynı
anda azami 10 kişi için)
|
İlk 5 yıl
|
Pazar
araştırması çalışması ve raporları
|
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Fuar
|
Limitsiz
|
Limitsiz
|
Depolama Hizmeti
|
Limitsiz
|
Hedef pazar
başına 5 yıl
|
Gelişim Yol
Haritası Çalışması
|
800.000,00 TL
|
1 defaya mahsus
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder