26.1.13

Unilever’in dünyada 130 fabrikası katı atıkları tamamen ortadan kaldırdı-Yılmaz Parlar

Unilever işini büyütürken, her yıl
bir milyon çöp kovasını dolduracak kadar atığı azaltmayı başardı
Unilever’in dünyada 130 fabrikası
katı atıkları tamamen ortadan kaldırdı
Dünyanın önde gelen hızlı tüketim şirketlerinden Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında 2020’ye kadar gerçekleştirmeyi amaçladığı
‘sıfır katı atık’ hedefini 5 yıl öne çekti. Kosta Rika’dan Japonya’ya dünya çapındaki 130 fabrikadan atık alanlarına hiç katı atık gönderilmemeye başlanırken, tüm fabrikaların 2015’te ‘sıfır katı atık’ olması hedefleniyor.
Unilever’in Türkiye’deki 4 fabrikası da ‘sıfır katı atık’ hedefine ulaştı.
 


İstanbul, 25 Ocak 2013
Dünyanın önde gelen hızlı tüketim şirketlerinden Unilever, fabrikalarının yarısından fazlasının 2012 yılında atık alanlarına hiç katı atık göndermediğini açıklayarak, 2020 yılı için belirlenen ‘sıfır katı atık’ hedefinin öne çekildiğini bildirdi.
Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda iş hacmini ikiye katlama konusunda yeni bir vizyonla yola çıktığında 40 milyar Euro olan yıllık satış hacmini, 2012 yılsonu itibarıyla 51 milyar Euro’ya çıkardı. Unilever bir yandan bu finansal performansı sergilerken, diğer yandan çevresel etkisini azaltıp pozitif sosyal etkisini de artırdı.
Unilever’in Kosta Rika’dan Japonya’ya 18 ülkedeki 130 üretim tesisi, 2012 yılsonu itibarıyla ‘sıfır katı atık’ başarısına imza attı. Bu tesisler arasında Türkiye’deki 4 fabrika da bulunuyor.
2020 hedefi 5 yıl öne çekildiSıfır katı atık hedefine ulaşan tesislerden atık alanlarına hiçbir katı atık gönderilmemeye başlandı. Bu tesislerde ortaya çıkan katı atık miktarı azaltılırken, atıklar yeniden kullanılıyor, geri dönüştürülüyor ve geri kazanılıyor. Unilever’in bu başarısı, her yıl bir milyon çöp kovasını dolduracak kadar atığın ortadan kaldırılmasını ifade ediyor.
Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında 2020’ye kadar imha edilmek üzere atılan toplam atıkların miktarının, üretim hacmindeki önemli artışlara rağmen 2008 yılı seviyesinde veya daha düşük olacağını duyurdu. Unilever, 2020’de gerçekleştirmeyi hedeflediği ‘sıfır atık’ sözünü 5 yıl öne çekti. Buna göre, dünya çapında toplam 252 fabrika, 2015 yılına gelindiğinde ‘sıfır atık’ olacak.


 
Unilever Eko Verimlilik Yöneticisi Tony Dunnage, "Bu başarı, sürdürülebilirlik hedeflerimizi kararlılıkla gerçekleştirme yolunda ilerleme kaydederken, Unilever için ciddi bir önem taşıyor. Ayrıca, işimizi çevresel etkimizi azaltarak büyütüp, sürdürülebilirlik stratejimizi nasıl eyleme dönüştürdüğümüzle ilgili mükemmel bir örnek teşkil ediyor. Bugünkü önemli gelişme, fabrikalarımızın çevresel anlamda nasıl daha sorumlu hale geldiğinin en önemli göstergesi. Bu da işimize yatırım için daha fazla para ayırmamıza yardımcı oluyor. 130’dan fazla fabrikanın atık alanlarına atık göndermemesiyle, neredeyse 70 milyon Euro maliyet tasarrufu yapmak aynı anlama gelirken, bunların tümü sermaye giderlerine gerek kalmadan başarıldı” dedi.
 
Daha sorumlu fabrikalar için dünyadaki en iyi uygulamalarUnilever global tedarik zincir ağını aktif olarak kullanarak, çevresel anlamda daha sorumlu fabrikalar yaratmak için tüm dünyada en iyi uygulamaları hayata geçiriyor. “Bir kez tasarla, her yerde uygula” felsefesiyle hareket eden Unilever, çevre için iyi olan ve maliyet tasarrufu sağlayan sürdürülebilir bir model uyguluyor. Bu kapsamda, her yeni fabrika 5 yıl öncesine göre %50 daha az atık üretecek ve atık alanlarına bilinçli olarak atık göndermeyecek.
Atıkların azaltımı yeterli olmadığında, atık alanlarına hiç atık göndermemek amacıyla atıklar yeniden kullanılacak, geri kazandırılacak veya geri dönüştürülecek. Örneğin; Rusya’da, Unilever yıllık olarak birkaç ton zımbalı çay poşeti topluyor. Bu poşetler, hayvan yatağı olarak kullanılmak üzere pet shoplarda satılıyor ya da duvar kağıdı olarak kullanılıyor. Çin’in Hefei şehrinde ise Unilever, paletler üzerine konulan kutuları paketlemek üzere kullanılan plastikleri, yeniden kullanılabilir elastik kumaşlarla değiştirerek azaltıyor.
 
 
UNILEVER HAKKINDA
Unilever, dünyanın önde gelen Gıda, Ev ve Kişisel Bakım ürünleri sağlayıcılarından biridir. 190’dan fazla ülkede her 10 evden 7’sine giren Unilever’in ürünleri, günde 2 milyardan fazla kişi tarafından kullanılmaktadır. Unilever, dünya genelindeki 171.000 çalışanıyla 2012 yılında 50 milyar Euro’luk ciro gerçekleştirmiştir. Kapsama alanının yarısından fazlası, daha hızlı büyüyen, gelişmekte ve yeni oluşan pazarlarda yer alan (2011’de %56) Unilever, her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışmakta; insanların kendilerini iyi hissetmelerine, iyi görünmelerine ve hayattan daha fazla keyif almalarına yardım etmektedir.
Unilever, Türkiye’de; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Lifebuoy, Fruttare, Cafe Zero, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Ben&Jerry’s, Carte d’Or, Cornetto, Magnum, Max ve UFS markalarıyla hizmet vermektedir.
 
Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda, tedarik, tüketici kullanımı ve imha dâhil çevre üzerindeki toplam etkisini azaltarak pozitif sosyal etkisini artırırken, şirketi iki kat büyütmeyi hedeflemektedir. Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak, 2020‘de tarımsal hammaddelerin tamamını sürdürülebilir kaynaklardan sağlamak ve şirketin büyümesini çevresel etkilerden ayırmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Unilever’in bu amaçları destekleyen 50’den fazla zaman bazlı hedefi bulunmaktadır.
Ayrıntılı bilgi için
www.unilever.com/sustainable-living adresini ziyaret edebilirsiniz.Unilever, Dow Jones Dünya Sürdürülebilirlik Endeksleri’nde üst üste 14 yıl birinci seçilmiştir. Ayrıca FTSE İyi Endeks Serileri'nde de yer alan şirket, en yüksek çevresel skor kabul edilen 5 puanı elde etmiştir. FTSE4 İyi Çevresel Liderler Avrupa 40 Endeksi’ne dâhil edilmek üzere en önde ilerleyen Unilever, 2011 yılında Climate Counts (İklim Önemlidir) Şirketler Puan Tablosunda lider konuma gelmiştir. Unilever, ikinci yılda da GlobeScan/SustainAbility son yıllık anketinde Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde birinci sırada yer almıştır. (2012). Şirket, faaliyet gösterdiği ülkelerin birçoğunda bir çözüm üreticisi ve liderlik gelişiminde yeniliğin sembolü olarak görülmektedir. 
Unilever ve markaları hakkında daha fazla bilgi için
www.unilever.com adresini ziyaret edebilirsiniz.yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder